Mirage Source
http://www.miragesource.net/forums/

Updated: Sprite Preview
http://www.miragesource.net/forums/viewtopic.php?f=201&t=1014
Page 1 of 46

Author:  James [ Mon Jan 01, 2007 6:42 pm ]
Post subject:  Updated: Sprite Preview

I want to columns of items since if I kept extending my current one it would be too long for a lot of PCs. How/where should I begin editing to make this a reality?

Author:  Obsidian [ Mon Jan 01, 2007 6:54 pm ]
Post subject: 

make sure the editor stores an x and y, and make sure the blt recs don't just use pic_x for left... check out one of the sources that have it if you need an example. I think Konfuze had that.

Author:  Robin [ Mon Jan 01, 2007 6:54 pm ]
Post subject: 

Errrrm,,,,,, ones of those lists which has different thingys,,,,,

Ooooor add antoher list and have'

'if item>50 and <10e then
add to second list foo'!
'

Author:  James [ Tue Jan 02, 2007 2:17 am ]
Post subject: 

Fixed the itemset issue, now how about this.

I had an old code from GSD that showed a preview of the sprite when you made it. I have since changed to PNG graphics and that code is no longer usable. I made a timer on frmNewChar and then made a timer which is set at an interval of 50 and so it calls a duplicate of the BltNPC sub used for the NPC editor to blit the sprite into a picbox. Below are the ocdes for the timer and the sub. If anyone could tell me why it isnt working, please help!

Code:
Public Sub NewCharBltSprite()

    With rec
        If frmNewChar.optMale.Value = True Then
            .top = Int(Class(frmNewChar.cmbClass.ListIndex).Sprite) * PIC_Y
        Else
            .top = Int(Class(frmNewChar.cmbClass.ListIndex).Sprite + 1) * PIC_Y
        End If
        .Bottom = .top + PIC_Y
        .Left = 3 * PIC_X
        .Right = .Left + PIC_X
    End With
   
    With rec_pos
        .top = 0
        .Bottom = PIC_Y
        .Left = 0
        .Right = PIC_X
    End With
   
    If DD_SpriteSurf Is Nothing Then
    Else
        DD_SpriteSurf.BltToDC frmNewChar.picpic.hDC, rec, rec_pos
    End If
    frmNewChar.picpic.Refresh
End Sub


and the timer

Code:
Private Sub timerSprite_Timer()
    Call NewCharBltSprite
End Sub


I've discovered this is because InitDirectX and InitSurfaces hasn't been called yet, but I can't call them until after this done because it calls up frmMirage, is there any way to edit this so frmMirage doesn't appear until afterwards?

New Update: Now with Dave it will show the very first sprite and second when u hit female, but it wont change the sprite, even when i move the Call NewCharBltSprite to the cmbClass_Click sub.

Author:  James [ Tue Jan 02, 2007 4:35 am ]
Post subject: 

Okay, by calling those things before hadn it works, somewhat. It only shows Sprite 1 and 2 when I click female (Class Sprite + 1 = Female Sprite on the sprite sheet) but it wont change when everything else changes. here are the subs:

Code:
Private Sub cmbClass_Click()
    lblHP.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).HP)
    lblMP.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).MP)
    lblSP.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).SP)
   
    lblSTR.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).STR)
    lblDEF.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).DEF)
    lblSPEED.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).SPEED)
    lblMAGI.Caption = STR(Class(cmbClass.ListIndex).MAGI)
    Call picpic.Refresh
    Call NewCharBltSprite(cmbClass.ListIndex)
End Sub


Code:
Private Sub cmbClass_Change()
    Call NewCharBltSprite(cmbClass.ListIndex)
End Sub


Code:
Public Sub NewCharBltSprite(ByVal ListIndexSprite As Long)
With rec
        If frmNewChar.optMale.Value = True Then
            .top = Int(Class(ListIndexSprite).Sprite) * PIC_Y
        Else
            .top = Int(Class(ListIndexSprite).Sprite + 1) * PIC_Y
        End If
        .Bottom = .top + PIC_Y
        .Left = 3 * PIC_X
        .Right = .Left + PIC_X
    End With
   
    With rec_pos
        .top = 0
        .Bottom = PIC_Y
        .Left = 0
        .Right = PIC_X
    End With
   
    If DD_SpriteSurf Is Nothing Then
    Else
        DD_SpriteSurf.BltToDC frmNewChar.picpic.hDC, rec, rec_pos
    End If
End Sub


So, right now, it shows well, Sprite 0 technically, and when I click female, it does change, however when I change the cmbClass the stats change, but the sprite does not, and I am unsure why.

Author:  James [ Tue Jan 02, 2007 6:29 am ]
Post subject: 

Error found.

I = Idget. Sorry.

Author:  wanai [ Wed Dec 01, 2021 12:13 pm ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтsemiasphalticfluxсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтhttp://taskreasoning.ruсайтсайтсайтинфосайтсайтtuchkasсайтсайт

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:39 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Kbit

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:41 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

163.4

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:42 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Bett

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:43 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Bett

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:44 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Cudd

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:45 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Pict

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:46 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Noth

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:47 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Wend

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:48 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Jere

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:49 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

John

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:51 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Hits

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:52 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Atom

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:53 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Atla

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:54 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Atla

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:55 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Mark

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:56 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Quat

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:57 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

XVII

Author:  wanai [ Sun Jan 23, 2022 9:58 am ]
Post subject:  Re: Updated: Sprite Preview

Deko

Page 1 of 46 All times are UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/